Milleniały: Projektowanie miejsca pracy jest ważniejsze niż płace

Milleniały: Projektowanie miejsca pracy jest ważniejsze niż płace

22
wrz
2017
Karolina Szymbor
Nowoczesny projekt biurowy ma na celu stworzyć środowisko do networkingu, gdzie ludzie mogą nawiązać kontakt. Jak się komunikujemy? Jakie możliwości daje nam dzielenie się doświadczeniem i wiedzą? Takie pytania stawia Gitte Andersen, dyrektor ds. globalnego rozwoju i projektowania przestrzeni pracy w SIGNAL.
22
wrz
2017
Karolina Szymbor

"Dzisiaj dobry projekt biurowy w coraz większym stopniu opiera się na budowaniu, zaangażowaniu i radości z pracy dzięki super-kreatywnemu, " smacznemu " i estetycznemu wnętrzu.

Jeszcze dziesięć lat temu dyskutowaliśmy sprzyjające środowisko akustyczne, klimat w pomieszczeniu, odpowiednie oświetlenie i inne czynniki higieny pracy. Ja bym nie powiedziała, że straciły swoją ważność, ale teraz wspięliśmy się na znacznie wyższy poziom."

To wypowiedź Gitte Andersen, dyrektor ds. globalnego rozwoju i projektowania przestrzeni pracy w SIGNAL,  zaczerpnięte z aktualnego wywiadu dla czasopisma "SKANSKA Magazine.

Z wieloletnim doświadczeniem w zakresie aranżacji i projektowania miejsca pracy, oraz jego strategicznego wykorzystania w celu zwiększenia efektywności i wydajności pracy, że skupiać się tylko na planowaniu placu - przeszłość.Czas podnieść poziom i patrzeć do przodu.

WOW factor

"Ostatnie badania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych wykazały, że około 70 procent milleniałów młodego pokolenia, urodzonego między 1980 i 2000 rokiem, że teraz wchodzi na rynek pracy, uważają, że projekt miejsca pracy są ważniejsze niż płace.

Podobna statystyka mówi nam: sześć na dziesięciu pracowników uważa, że inspirujące środowisko jest najważniejsze dla pełnego ujawnienia ich potencjału.Projekt miejsca pracy ma kluczowe znaczenie dla jakości wykonywania zadań", - zauważa Gitte Andersen.

Estetyka jest kluczowym słowem dla doświadczonego duńskiego projektanta pomieszczeń biurowych,gdy zaczyna tworzyć nowe miejsca pracy- niezależnie od tego, jakiego typu procesów roboczych musi wspierać jej projekt.

"Wszyscy chcemy poczuć "WOW factor" w swoim miejscu pracy, kiedy przychodzimy rano do biura.Wszyscy wiedzą o tym radosnym uczuciu, gdy idziesz do pokoju, w którym jest miło pracować. Ale większość z nas natknęła się na obiekt, z którego właśnie chcieliśmy się uciekać.

W obu przypadkach mamy przykłady projektowania środowiska pracy - jaka jest fundamentalna różnica między nimi?

Odpowiedź - ludzie i estetyka przestrzeni.A także fakt, że w tym ostatnim przypadku biuro nie sprzyjazgodnym przepływam pracyw ciągu dnia" – dodaje Gitte Andersen.

Konflikty zmian

Ona wie, że konflikty, gdy kierownictwo chce zmienić przestrzeń fizyczną, w celu poprawy wydajności i kooperacji, na pewno się pojawią.

"Gdy pracownicy dowiadują się o tym, natychmiast "stygną". Wtedy wszyscy "wzrastają" do zwykłego miejsca pracy, które nawet wczoraj uważali za straszne, ze względu na obawy przed nieznanymi zmianami jutra.

Ludzie przeciwstawiają się zmianom, chociaż mogą zapewniać ich pracę w przyszłości" – mówi Gitte Andersen.

"Z drugiej strony, menedżerowie czasami zapominają o znaczeniu nieformalnych stref, w których pracownicy mogą spontanicznie spotykać się w ciągu dnia, rozmawiać i dzielić się wiedzą.

To właśnie tutaj maleje czas spędzony w firmie na spotkaniach formalnych, ponieważ pracownicy mają bezpośredni dostęp do swoich kolegów.

W tych obszarach rodzi się pewna kultura, ponieważ tutaj można rozmawiać w miłej atmosferze, na przykład w małej kawiarni, gdzie koledzy mogą się spotkać i dyskutować o czymś.

Trudnym zadaniem jest stworzenie takich "wysp" w całej organizacji, gdzie odbędą się przyjazne spotkania i będą tworzoneinterdyscyplinarne inicjatywy".

Przestrzenie do networkingu

Gitte Andersen podkreśla, że celem projektu biurowego jest zidentyfikować potrzeby firmy jeszcze przed tym, jak wymyślić rozwiązanie i zbudować fizyczne struktury do realizacji profesjonalnych strategii.

"Zacznij od tego, że zapytaj menedżerow organizacji, jakie ulepszenia planują, aby zwiększyć swój sukces rynkowy. To właśnie od tych pomysłow trzeba startować. 

Oprócz tego, trzeba określić, które typy przestrzennego projektu będą promować i stymulować określony typ zachowania. I z tego punktu można rozpocząć pracę z przestrzenią jak ze strategicznym narzędziem do zwiększenia wydajności.

Jest to niezaprzeczalny kryterium sukcesu, gdy pracownicy wybierają biuroza jego zdolność do utrzymania ich profesjonalnego społeczeństwa i do stymulowania współpracy między kolegami.

Głównym zadaniem jest stworzyć przestrzeń dla networkingu, gdzie ludzie mogą znaleźć wspólne tematy do rozmowy: jak one działają razem w swoich sieciach, jakie opcje są dostępne dla uczeniai wymiany wiedzy oraz jakie możliwości są dostępne, aby wykorzystać doświadczenia kolegów. Są to czynniki, z którymi musimy się zająć "- powiedział Gitte Andersen.

Nasze członkostwa
  • Logo członkostwa MatchOffice
  • Logo członkostwa MatchOffice