Trend: Sklepy online rozszerzają biznes otwierając fizyczne sklepy detaliczne

Trend: Sklepy online rozszerzają biznes otwierając fizyczne sklepy detaliczne

02
cze
2019
Steen Uno
Wzrastająca liczba sklepów i marek internetowych, powstałych początkowo tylko po to, aby istnieć w sieci, zaczyna łączyć biznes z prowadzeniem realnych sklepów – często zlokalizowanych w centrach handlowych – ponieważ wszyscy preferujemy zakupy online…
02
cze
2019
Steen Uno

 
Steen Uno

W bieżącym stuleciu handel detaliczny umiera powoli na całym świecie, pozostawiając puste kolejne ulice, wioski i miasta w zachodniej Europie, podczas gdy sprzedaż online rozwija się i zyskuje na popularności.

Dzisiejszy konsument preferuje zakupy w domowym zaciszu, w sklepach elektronicznych otwartych 24 godziny na dobę. W 2018 r. Internetowy rynek transgraniczny w Europie osiągnął obroty w wysokości 95 mld euro, co oznacza, że stanowi on 22,8% udziału w całkowitej sprzedaży online w Europie – z tego 36 mld euro wygenerowanych zostało przez 500 największych międzynarodowych firm zajmujących się handlem elektronicznym.

W tym samym czasie liczba wolnych powierzchni handlowych wzrosła w większości europejskich obszarów miejskich. Ostatnio pojawił się jednak nowy trend, który być może pomoże ożywić liczne puste, smutne sklepy.

Globalny konsument online coraz bardziej preferuje robienie zakupów Internetowych w sklepach, które są dostępne także fizycznie.

 

Clicks-to-bricks

Clicks-to-bricks, jak nazywają go Amerykanie, to najnowszy trend oznaczający połączenie sklepów online z ich fizycznymi odpowiednikami. Stał się on tak popularny w Stanach Zjednoczonych, że duże marki sklepów Internetowych decydują się znaleźć i przenieść do prestiżowych powierzchni handlowych w największych centrach handlowych w mieście.

Marki online trafiające bezpośrednio do klienta (Direct-To-Consumer) korzystają na zakupach konsumentów, którzy preferują wybór produktów IRL (In-Real-Life, w realnym życiu) – a sklepy fizyczne korzystają z kopalni złota sklepów online, czyli danych dotyczących konsumentów i ich wyborów, dzięki czemu mogą odpowiednio dostosować swoje zasięgi.

 


 



Marki online korzystają na zakupach konsumentów, którzy preferują wybór produktów IRL – a 
sklepy fizyczne korzystają z kopalni złota sklepów online, czyli danych dotyczących konsumentów i ich wyborów.

 

Marki online i ich sklepy fizyczne doskonale się dopełniają i zwiększają obroty dzięki dodatkowemu kanałowi sprzedaży firmy.

Na przykład sklep Internetowy, który sprzedaje modne ubrania, meble, produkty związane z trybem życia itp., może generować wyższe obroty, uzupełniając sprzedaż poprzez fizyczny sklep, który wpływa pozytywnie na opinie klientów o marce, daje także możliwość obejrzenia i sprawdzenia przedmiotów, które zainteresowały ich online.

 


Nadchodzi nowe

Obecnie Amazon prowadzi ponad 600 fizycznych sklepów detalicznych na całym świecie. Z kolei berliński sklep internetowy Zalando działający w 17 europejskich krajach posiada sklepy we Frankfurcie, Kolonii, Lipsku, Hamburgu i Berlinie i chce otworzyć flagowe sklepy w innych dużych miastach, takich jak Paryż i Londyn.

Zgodnie z raportem firmy badawczej JLL opublikowanym jesienią ubiegłego roku, kilku dużych detalistów internetowych planuje rozwój w ciągu najbliższych pięciu lat, dodając wiele fizycznych lokalizacji swoich sklepów, niejako „na zapleczu sukcesu e-commerce”.

 



Wiele dużych detalistów online planuje rozwijać się w stronę otwierania sklepów fizycznych 
w ciągu najbliższych 5 lat, wykazało badanie z ubiegłego roku.

 

„Jest to bardzo interesujący czas w detalicznym handlu nieruchomościami, zwłaszcza jeśli chodzi o firmy zajmujące miejsca niszowe. Wydaje się, że wielu sprzedawców detalicznych, którzy rozpoczęli działalność online, chce przenieść się do zwykłej przestrzeni, gdy tylko ich marki staną się znane.” komentuje kierownik powyższych badań, James Cook.

Ponadto badania JLL pokazują, że 74% sprzedawców posiadających sklepy zarówno online, jak i ich fizyczne odpowiedniki, to marki odzieżowe i akcesoria, a marki artykułów gospodarstwa domowego stanowią drugi co do wielkości (11%) segment na  rynku USA.

 

Znacząca rola

Zaledwie kilka lat temu globalni eksperci ds. tzw. brandingu oraz sprzedawcy wierzyli, że marki internetowe nie potrzebują fizycznej obecności, aby wygenerować przekonujący wzrost sprzedaży.

Jednak dwie trzecie kupujących online nadal polega na fizycznym sklepie i korzysta z niego przed lub po transakcji online. Fizyczny sklep ma więc nadal znaczący wkład w komunikację i konwersję sprzedaży - pomimo że zakup został zrealizowany w domu i online.●

                                                                          


 

Czytaj więcej:
Across-magazine.com: Clicks-to-Bricks - An Unexpected Retail Trend
Shopify.in: Why Online-Only Brands Are Investing Big in Physical Retail
Wwd.com: New Research Reveals Uptick in Clicks-to-Bricks Retail Segment

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nasze członkostwa
  • Logo członkostwa MatchOffice
  • Logo członkostwa MatchOffice