arrow_upward

Przełom w branży biur serwisowanych: Od ofiary do zwycięzcy post-pandemicznego rynku CRE

01
gru
2021
Steen Uno
Wiosną 2020 roku tysiące właścicieli opustoszałych biur coworkingowych i serwisowanych obawiało się konieczności zamknięcia biznesu – po pandemii prezentują jednak rekordowo wysoki poziom i ponownie wypełniają lokale, jak wynika z corocznej ankiety przeprowadzonej przez MatchOffice.
01
gru
2021
Steen Uno

  

 

Po półtora roku z ograniczeniami spowodowanymi COVID-19 biuro serwisowane staje się wielkim zwycięzcą po pandemii i najpopularniejszym pierwszym wyborem wśród małych firm, młodszych start-upów, freelancerów i nie tylko.

Coraz więcej firm z sektora MŚP (małych i średnich przedsiębiorstw) wybiera elastyczne, gotowe do wprowadzenia się powierzchnie biurowe z umowami krótkoterminowymi, które pozwalają im na łatwe wstrzymanie lub zakończenie działalności. Ponadto zyskują profesjonalną obsługę zajmującą się zarządzaniem obiektami firmy.

Według najnowszej ankiety dla klientów przeprowadzonej w 2021 roku przez MatchOffice, liczba respondentów potwierdzających, że korzystali z biura serwisowanego od początku pandemii wzrosła ponad dwukrotnie – z 16% w zeszłym roku, do 34% w 2021 roku.

Zdecydowana większość ankietowanych pracowników biurowych nadal pracuje z domu. Ale ponieważ coraz więcej z nich podda się szczepieniu, oczekuje się, że więcej osób wróci do swoich fizycznych przestrzeni biurowych.

 

Elastyczne warunki najmu

„Od wybuchu pandemii dostawcy usług coworkingowych i biur serwisowanych zdobyli cenne doświadczenie i nauczyli się optymalizować swoje przestrzenie biurowe i środowiska, aby sprostać wymaganiom najemców w zakresie bezpieczeństwa, elastyczności i opłacalności.

Elastyczne biuro serwisowane jest oczywiście na dobrej drodze, aby stać się znaczącym zwycięzcą na rynku CRE dzięki nowym hybrydowym sposobom organizacji pracy biurowej” – podkreśla CEO MatchOffice, Jakob Dalhoff.

 

 



Po półtora roku ograniczeń związanych z COVID-19 biura serwisowane stają się
wielkim zwycięzcą po pandemii i najpopularniejszym pierwszym wyborem dla mniejszych firm.    
                                                                                                                     Photos: BLOXHUB

 

Ankieta dla klientów z 2021 roku przeprowadzona przez MatchOffice opiera się na najnowszych odpowiedziach ponad 1000 menedżerów biur w 23 krajach europejskich i jest prezentowana siódmy rok z rzędu.

Raport roczny potwierdza, jak biura serwisowane po kryzysie w branży związanym z koronawirusem ponownie przyciągają swoich byłych i nowych najemców, także ze względu na ultrakrótkie umowy i inne elastyczne warunki najmu.

 

Wyjście z kryzysu

W swoim najnowszym biuletynie, największy na świecie agent nieruchomości komercyjnych, CBRE, informuje, że biura serwisowane wyszły obecnie z kryzysu spowodowanego przez covid i będą odgrywać kluczową rolę w dostosowywaniu zasobu biur do nowych, elastycznych sposobów pracy.

 Według badania przeprowadzonego w USA, 37% z 1250 ankietowanych firm zatrudniających ponad 500 pracowników zamknęło całkowicie swoje powierzchnie biurowe na zawsze od marca 2020 r., 32% z nich częściowo, a 41% zmniejszyło dotychczasowe umowy najmu powierzchni biurowej.

 

 



W ciągu 21-miesięcznego okresu covid-19 8/10 użytkowników biur serwisowanych
pracowało samemu lub w towarzystwie tylko jednego kolegi.
                                                                           Graphic: MatchOffice Client Survey 2021  

 

 

Inne światowe badania wskazują, że pracownicy biurowi, po wielu miesiącach pracy w domu, domagają się znacznie większej elastyczności w swoich fizycznych warunkach pracy niż przed pandemią.

Część pracowników biurowych na całym świecie nadal pracuje z domu w pełnym wymiarze godzin, ale coraz więcej z nich wraca do swoich biur, aby wprowadzić nowe hybrydowe modele pracy z elastycznymi opcjami pomieszczeń i wyposażeniem.

 

Wiodący na rynku

Ponadto Ankieta dla klientów z 2021 roku przeprowadzona przez MatchOffice pokazuje, że ośmiu na dziesięciu użytkowników biur serwisowanych pracowało samotnie lub w towarzystwie tylko jednego kolegi podczas pandemii. 16% respondentów pracowało z trzema lub czterema współpracownikami.

55% menedżerów, z którymi przeprowadzono wywiady, wyraża obecnie plany przedłużenia obecnego najmu, w porównaniu do zaledwie 21% w ubiegłorocznej ankiecie.

Około 70% ankietowanych wskazuje, że możliwość szybkiego i płynnego zmniejszania lub powiększania przestrzeni do pracy to zdecydowana zaleta biura serwisowanego.

 

 



„Biura serwisowane zawsze były liderami na rynku, jeśli chodzi o projektowanie i
dostosowywanie swoich miejsc pracy do wielu różnorodnych wymagań i potrzeb 
użytkowników”

 

„Przez ponad półtora roku większość pracowników biurowych miała możliwość wykonywania swojej pracy w domowym zaciszu. Dlatego ważniejsze niż kiedykolwiek stało się, aby biura serwisowane były w stanie sprostać takiemu poziomowi komfortu.

Jednak biura serwisowane zawsze były liderami na rynku, jeśli chodzi o projektowanie i dostosowywanie przestrzeni roboczych i środowisk zgodnie z wymaganiami i potrzebami ich użytkowników. Właśnie dlatego ich rynek wydaje się teraz tak świetlany po pandemii” – podkreśla Jakob Dalhoff.  ● 

 

 

MatchOffice Client Survey 2021: 

 

Read more:
MatchOffice Client Survey 2020
MatchOffice Client Survey 2019
MatchOffice Client Survey 2018
MatchOffice Client Survey 2017

   

 

 

Nasze członkostwa
  • Logo członkostwa MatchOffice
  • Logo członkostwa MatchOffice
  • Logo członkostwa MatchOffice