arrow_upward

Szukaj lokali użytkowych w całej Polsce

Voice assistants

Aktywowani głosem osobisti asystenci chcą, aby Twoje inteligentne miejsce pracy było jeszcze inteligentniejsze

01
gru
2019
Steen Uno
Twoja rodzina w domu może już blisko komunikować się z Siri Apple, Asystentem Google lub Alexą Amazon. W tej chwili wszyscy asystenci głosowi aktywowani głosem chętnie wkraczają również do twojego miejsca pracy i sprawiają, że Twoje biura są jeszcze bardziej inteligentne. er.
01
gru
2019
Steen Uno


 

Od kilku lat może nie być już twoim szefem, ale jednym lub więcej cyfrowymi osobistymi asystentami, takimi jak Siri i Google Assistant, którzy witają cię i zapoznają z dzisiejszym programem i natychmiastowymi zadaniami.

Sztuczna inteligencja (AI) będzie szybko rozprzestrzeniać się w ciągu najbliższych kilku lat w środowisku biurowym, gdy firmy opracowują i aktualizują swoje cyfrowe rozwiązania biurowe.

Przede wszystkim aktywowani głosowo asystenci, których możesz znać w swoim salonie, będą z coraz większą intensywnością przedstawiać się i wprowadzać do środowisk biurowych i innych przestrzeni w miejscu pracy.

Ten przyszły scenariusz był jednym z głównych tematów światowej konferencji badawczo-konsultingowej Gartner Digital Workplace Conference w zeszłym miesiącu w Londynie.

 

Główny nurt

„Problemy związane z prywatnością i bezpieczeństwem ograniczały jak dotąd wprowadzanie technologii w miejscu pracy, ale do 2025 r. Asystenci aktywowani głosem będą niewątpliwie podstawową działalnością.

Twój szef nie zostanie zastąpiony algorytmem, ale użyje różnych konstrukcji sztucznej inteligencji, aby poprawić i usprawnić wiele codziennych rutynowych zadań ”, twierdzi główny analityk w Gartner Matthew Cain.

 


 


W przyszłości twój szef będzie używał różnych konstrukcji AI, które pomogą usprawnić 
wiele codziennych rutyn, w tym rozpoczęcie pracy z dzisiejszymi pilnymi zadaniami.
                                                                                                                            Zdjęcie: iStock

 

Gartner szacuje, że globalne firmy zainwestują do 2021 r. Do 3,2 miliarda euro w przyszłych inteligentnych głośników, a 25% pracowników cyfrowych będzie korzystało z asystenta AI w dniu pracy, mając osobistego, aktywowanego głosem cyfrowego asystenta biurowego.

„Obecnie miejsca pracy na dużą skalę są najbardziej zajęte w integracji sieci czujników progresywnych ze swoimi fizycznymi miejscami pracy, które służą do optymalizacji przestrzeni, ogrzewania i chłodzenia, zużycia energii, różnych zapasów itp. Rzeczywiście, Twoje przyszłe miejsce pracy zostanie wzbogacone o wiele nowych gadżetów i inteligencji. „

 

Głosy cyfrowe

Niedawno amerykański producent mebli biurowych wprowadził na rynek regulowane za pomocą głosu biurko z Apple Siri: „Hej, Siri, wstań” lub „Hej, Siri, usiądź”.

W Anglii za pośrednictwem ich bazy danych tego lata władze ds. Zdrowia pozwoliły obywatelom zadawać pytania na temat chorób cyfrowej asystentce Amazon Alexa: „Alexa. Jakie są objawy ospy wietrznej?”.

 


 


Już w 2021 r., Szacuje Gartner, co czwarta firma codziennie zajmująca się technologiami 
cyfrowymi będzie miała własnego aktywowanego głosem cyfrowego asystenta biura.

 

A zeszłej wiosny Google uruchomił Duplex, zaktualizowaną wersję Asystenta Google, która ułatwia połączenia firmowe, rezerwacje, spersonalizowane spotkania i terminy itp.

Ostatnio amerykański gigant technologiczny Oracle opracował asystentów głosowych do swoich różnych aplikacji, zapraszając wielu codziennych klientów grupy do używania poleceń głosowych, na przykład do zatwierdzania zamówień, rezerwacji spotkań i wielu innych.

 

Nie martw się

„Oczywiście z miejsca pracy słyszymy wiele strachu przed nadmiernym obciążeniem i zastąpieniem sztuczną inteligencją, ale dla większości z nas jest to kwestia naturalnej ewolucji przepływów pracy i procesów w naszej firmie” - mówi wiceprezes Gartner Elena Potevinina.

„Obecnie tysiące pracowników jest już narażonych na rozwiązania AI, niekoniecznie zauważając: wiadomości e-mail Excel zachęcające do kontrolowania przepływu danych, przetwarzania tekstu, zarządzanego AI, kalendarzy cyfrowych i programów pocztowych, które automatycznie nam odpowiadają.

Według naszych badań pracownicy oczekują, że sztuczna inteligencja przetwarza i rozwiązuje typowe dla nich zadania, pomaga zmniejszyć liczbę błędów, pobiera odpowiednie informacje w dużej ilości danych i nie tylko. Niewiele osób boi się, że sztuczna inteligencja spowoduje poważne problemy ”, mówi Elena Potevinina. ●

 

 

Czytaj więcej:

Computerworld.com: Get ready for more AI in the workplace
Entrepreneur.com: How voice technology is evolving
Theguardian.com: BBC to launch Alexa rival that will grasp regional accents

Computerworld.com: Oracle launches AI voice assistant for its business app suite

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

<< Zobacz wszystkie nowe wiadomości
Nasze członkostwa
  • Logo członkostwa MatchOffice trustpilot.svg
  • Logo członkostwa MatchOffice googlestreetview.svg
  • Logo członkostwa MatchOffice copyrighted.svg